۱۳۹۱/۰۴/۰۹

هموطنان ,اگر شخصی انتقاد پذیر تر و دموکرات از رضا پهلوی در اپوزسیون سراغ دارید نام ببرید

چند سالی است که دارم بر علیه جمهوری اسلامی مبارزه میکنم. همیشه دلم میخواست یک مبارز آزادی خواه باشم تا یک مبارز سیاسی ولی به ناچار به روند سیاست نیز کشیده شدم.در این تقریبا 9 سال از مبارزه با رژیم گروههای مختلف و رنگارنگی از یک نفره تا چند نفره از اسامی مختلف دموکراتیک تا خشن و جنگی از ایدولوژیک تا سکولار و حتی دین ستیز از باورها و نحل های مختلف فکری وسیاسی را دیدم.

در هر یک از این گروهها و دسته کوچکترین انتقاد نسبت به رهبر و رهبران گروه مساوی است با حذف از جانب رهبر یا رهبران به اضافه چهار پنج تهمت و تخریب شخصیتی اضافه. خودتان حتما شاهد این مسائل بوده اید. حقیقتا من ندیدم افرادی که رهبری یا آرمان یک فرد را قبول دارند و انتقادی کرده باشند و به مزدور و جاسوس و عامل جمهوری اسلامی متهم نشده باشند.حتی بسیار سخت تر از انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی با آنها برخورد شده است. پس من عملا انتقادی را ندیده ام  از جانب فردی که در یک گروه سیاسی هست نسب به مسائل آن گروه.

اما در مورد شاهزاده رضا پهلوی این مساله فرق دارد. به جرات میتوانم بگویم در همین وبلاگ من چندین مورد انتقادی در مورد شاهزاده نوشته شده ولی من همچنان طرفدار این فرد باقی مانده ام . اما چرا ؟ چون این فرد انتقاد پذیر است جواب انتقاد را با حذف گرایی یا تهمت و تخریب شخصیت بر خلاف سایر گروهها نمیدهد.افرادی رو دیده ام که درجه 2 یا 3 اپوزسیون هم  نیستند کافی است نسبت به یک مساله کوچک به آنها اعتراض کنی  با چنان سرکوبی مواجه میشی که به عمرت ندیده ای .انهایی که مدام دموکراسی از زبانشان نمی افتد و در واقع دموکراسی را  ملعبه دست برای به دست آوردن قدرت سیاسی قرار داده اند. اما شاهزاده رضا پهلوی که به عنوان شخص درجه یک اپوزسیون و جامعه بین المللی مطرح است رفتارش هم در همان سطح به غایت دموکراتیک و انتقاد پذیر هست.

تا زمانی که شاهزاده در جهت آرمانهای اساسی ملت ایران که :
1-حفظ تمام ارضی ایران
2-جدایی دین از سیاست
3-رعایت دموکراسی بر مبنای حقوق بشر باشد ما او را پشتیبانی میکنیم.

و صحبتی نسبت به دو گروه معترضان : هیچ وقت رفتار طرفداران این شخص را به حساب رفتار خود او قرار ندهید .هر کسی میتواند اسم خود را طرفدار و هوادار بگذارد و حتی از کارت ویزیت رضا پهلوی استفاده کند و بخواهد بقیه را سرکوب کند. پس این موضوع را به خوبی تفکیک دهید.

و دوم  خواهشی دارم که انصافا اگر فرد دیگری با این خصایص در اپوزسیون سراغ دارید اسم ببرید و حتی شما هم نشان دهید که از گروههای خود انتقاد کرده اید و همچنان در آن گروه مانده اید.

۴ نظر:

  1. HAZRAT AYATOLAH KHAMENEEI
    IF YOU CLAIM YOU ARE DEMOCRATIC YOU SHOULD SHOW MY COMMENT

    پاسخحذف
  2. بابا بی خیال، این یارو اول از همه باید دیکتاتور بودن پدرش رو قبول و اعلام کنه. بعد تازه میشه حداقل به حرفاش گوش کرد، اون هم به نه به عنوان های مثل شاهزاده و اینها. اگه قرار باشه این شاه باشه، من چرا نباشم. ارث باباش که نیست، پدر بزرگش قدرت رو از یکی دیگه غصب کرده بود، حالا این که دیگه ... هیچی نگم بهتره.

    ولی شما دلتون خوشه ها، زمانی که کسی قدرت نداره معلومه انتقاد پذیر و دموکرات هم میشه دیگه، تا بوده همین بوده

    پاسخحذف
  3. بله از ایشان دموکرات تر هم وجود دارد، بالاخص اگر معیارهای شما را در تشخیص دموکرات بودن بکار ببریم، و انهم آقای خمینی است چرا که:
    ۱- در زمان تبعیدش در پاریس حرفهایی به مراتب قشنگتر و دموکراتیک تر میزد و وعده های شیرین تری میداد.
    ۲- هرگز در زمان تبعیدش و در پاسخ به خبرنگاران سعی در فرار از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نداشت و بر خلاف آقای رضا پهلوی که همیشه از سوالات مربوط به ۲۸ مرداد و جنایات پدر و پدر بزرگش فرار میکند، آقای خمینی سوالات خبرنگاران را بدقت جواب میداد.
    البته اشتباه نشود. این از خوبی آقای خمینی نبود، بلکه شازده پهلوی شناخته شده تر از خمینی گمنام ان زمان است و خاندان پهلوی و عملکردش شناخته شده تر از آنست که جای فریبکاری برای آقای پهلوی باقی بگذارد.

    پاسخحذف
  4. دموکراسی کیلو چند ؟!!!! سیاست پدر و مادر نمی شناسه . همه سیاستمدارا سرو ته یه کارباسن. وقتی بر کرسی قدرت لم بدن و نرمیشو تا عمق استخوانشون احساس کنن و یه نیروی مسلح و مقتدر هم پشتشون باشه ‏ دیگه هرکاری بخوان میکنن و به حرف احدی هم گوش نمی دن. خامنه ای و خمینی و رضاشاه و محمدرضا شاه و ریز و درشت ....

    پاسخحذف

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...