۱۳۹۱/۰۳/۱۲

درود بر شرف دکتر نوری اعلا که آزادی ایران از جمهوری و مشروطه برایش اهمیت بیشتری دارد

بسیاری از افراد هستند که ذوب شده در ایدولوژی هایشان هستند.افرادی هستند که هنوز افتخار میکنند که نظام جمهوری اسلامی در ایران حاکم است و چون جمهوری است برایشان بهتر از یک پادشاهی دموکراتیک به مانند سوئد و نروژ و دانمارک است.

تقریبا 2.5 یا 3 سال پیش در تالاری که در بیلوکس داشتیم دکتر نوری اعلا را میهمان کردیم.آن روز صحبت از اتحاد با شاهزاده رضا پهلوی  شد و دکتر نوری اعلا گفت اگر رضا پهلوی بیاید و بگوید جمهوری خواه شده ما با او اتحاد میکنیم. همان حرف خامی که اکنون عده ای جمهوری خواه نما هم میزنند.

اما خوشحالم اکنون بعد از گذشت این 3 سال دکتر نوری اعلا تغییر عقیده داد و اتحاد برای آزادی ایران از جمهوری و مشروطه برایش مهم تر شده است. درود باید فرستاد بر کسانی که ذوب شده در افکار خود نیستند و میتوانند با حفظ افکار خود لااقل دست اتحاد به دیگر طیف های سیاسی دراز کنند و به ایران بیاندیشند تا به فکر منافع شخصی یا گروهی خود باشند.

اسماعیل نوری اعلا به عنوان یک جمهوری خواه سرشناس و یک نظریه پرداز معاصر ابراهیم وار وارد صحنه شد و این تابو را شکست و همه ایرانیان وطن پرست که ایران و آزادی ایران برای آنها مهم تر است از جمهوری خواه تا مشروطه خواه به او افتخار میکنند.

و من هم خوشحالم که میبینم با گذشت این چند سال راه رسیدن به آزادی به وسیله امثال نوری اعلاها دارد هموار میشود.
و با جمله ای از شاهزاده رضا پهلوی این نوشته را به پیان میبرم که :
امروز خط قرمز بین جمهوری خواه و مشروطه خواه نیست. امروز خط قرمز ما بین دموکراسی خواه و تمامیت خواه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...