۱۳۹۲/۱۱/۰۸

بررسی سایت جدید بالاترین جدید از لحاظ تکنیکی

از سال 1386 عضو بالاترین بودم . این پروفایل قبلی من هست  که با نام کاربری mobareznastooh سالها در بالاترین بودم. بعد از بسته شدن پروفایلم و ساختن ایدی های متعدد دیگر فعالیت خود را در بالاترین ادامه دادم چون معتقد بودم یکی از جاهایی که به جای کار اتحادی میتوان کار اشتراکی انجام داد. میتوان رای داد و رای گرفت و از این رو سیستم ای دو طرفه است .

سایت جدید بالاترین من را بر آن داشت تا مقاله در باب این قالب جدید بنویسم.

دو سال پیش بود با دوستی در باب بالاترین صحبت میکردیم. دوستم دیزاینر سایت بود و همیشه این را میگفت مهم ترین علت برتری بالاترین نسبت به سایتهای مشابه 2 چیز است.
1- قالب سایت
2-اسم سایت که در ذهن ها می ماند.

قالب قبلی سایت یک قالب نمونه بود ، زیبا ، ساده ، سبک با رنگی که مخاطب را جذب و ترغیب به خواند مقاله ها و خبرهای بالاترین حتی در صفحه های دوم و سوم ، در قسمتهای لینکهای تازه و .... میکرد. قالب فعلی با رنگ سفید یخچالی نچسبش علاوه بر اذیت کردن چشم هارمونی سایت را نیز بهم زده است.

من نمیدانم چرا دوستان ایرانی هر وقت میخواهند تغییری در جایی به وجود آورند دلشان میخواهد ریشه را زده  و کلیه دستاوردهای قبلی را نابود کرده و همه چیز را از نو بسازند. حرکت بالاترین به مانند حرکت انقلاب 57 بود که همه دستاوردهای زمان شاه را از بین بردند که سیستمی جدیدی به وجود آورند و نتیجه اش را هم داریم میبنیم.

مثلا به یک سایت پر مخاطب مثل فیس بوک نگاه کنید . همیشه با  وجود تغییرات بسیار و البته تغییرات مثبت قالب اصلی فیس بوک حفظ شده است . رنگ آبی رنگ برای نوار بالا و نوع ساختار آن و نوع قرار گرفتن جای صندوق پیام ، آگاهی رسانی و دوستانی که شما را اضافه می کنند د تمام این سالها در فیس بوک یکسان بوده است. این یکی از رمزهای بقای این قبیل سایتها هست چون قالب را تغییر نمیدهند و فقط روی نکات تکنیکی سایت کار می کنند.

در قالب جدید موضوع داغ روز که یکی از جذابیت های بالاترین بوده با تغییر مکان از نوار سمت چپ به بالای سایت به طور کلی محو شده و به چشم نمی آید. موضوع داغی که یکی از انگیزه های کاربران برای رسیدن به امتیازهای بالا و زدن موضوع داغ بود الان حتی ارزش خواندن را هم پیدا نکرده است.

میزان بازدید و کلیک کردن روی لینکها بسیار پایین آمده و این  پیام را میدهد که افراد معمولی که فقط خوانندگان بالاترین بوده اند از این قالب راضی نیستند و آنها را جذب نکرده است.

رنگ بندی بهترین لینکهای روز و ... هم که همیشه زیر موضوع داغ روز بود بسیار بد و آنها هم به زود دیده میشوند.


بهر حال سایتی که من دیده ام سایتی است غریب و متفاوت از بالاترین که دوست داشتنی بود و آنقدر ارزشمند که اگر پروفایل های ما را میبست پس از چند روز قهر و سر  و صدا کردن دوباره به آن باز میگشتیم. امید است اگر تغییری قرار است انجام شود تغییر تکنیکی باشد نه اینکه کل ریشه را بزنیم و بخواهیم از نو بنایی را ایجاد کنیم

۳ نظر:

  1. بنده از 86 بالاترین را میخوانم ولی عضو نیستم این قالب جدید یک فاجعه است ولی دست ما به جایی نمیرسه که شکایت کنیم بسیار قالب بدی است نمیدانم چطور میشه که یه عده ادم مدام از این قالب تعریف می کنند. به نظر من چیز جالبی ندارد قالب قبلی به مراتب بهتر بود.الان یه سری سوالات فلسفی هم برام ایجاد شده که سلیقه چیه؟چرا یک عده بد سلیقه هستند ایا سلیقه اکتسابی است یا ذاتی .
    در مورد مدیر بالاترین واقعا به این نتیجه رسیده ام که بسیار ادم بی ملاحظه ای باید شده باشد
    قالب قبلی با تغییراتی جزئی عالی میشد ولی حیف که شورش دیگری رخ داد.
    لینکهای داغ جای هخوبی داشتند رنگ سایت خوب بود شاید یه کم نیاز به سبکتر شدن داشت ساده تر شدن اکما نه اینکه کاملا نابود شود
    متاسفم

    پاسخحذف
  2. حالا چون دوست دیزاینر شما نظرش رو قالب قبلی بوده و شما سفید یخچالی رو نمی پسندید که نشد دلیل بر بدی قالب.
    من دیزاینرم و همیشه از ابتدایی بودن قالب سایت در رنج.
    قالب فعلی باید فکری به حال لینک های داغ بکند و بس.

    پاسخحذف

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...