۱۳۹۴/۰۴/۳۱

بازداشت گسترده معلمین در جلوی مجلس اولین نتیجه توافق آمریکا با جمهوری اسلامی

جمهوری جنایتکار اسلامی در این سالها به همه آزادی خواهان و حتی مردم عادی اثبات کرده است که  هر زمان در موضع قدرت قرار بگیرد و دم غرب را ببیند  پر رو تر و وقیح تر از سایر مواقع عمل می کند و در مقابل هر زمان در موضع ضعف از نظر مالی یا استراتژیکی قرار بگیرد توان مقابله با آزادی خواهان را از دست خواهد داد.

امروز 31 تیر 1394 تنها هفته ای از توافق هسته ای نگذشته که تجمع معلمین که برای حقوق اولیه خود در مقابل مجلس تجمع کرده اند با سرکوب و بازداشت گسترده توسط نیروهای امنیتی رژیم رو به رو شد . رژیم جمهوری اسلامی که حاضر نیست اندکی از 150 میلیارد دلار در آمدی که توسط آمریکا بلوکه شده بود و اکنون آزاد گشته را صرف ملت ایران و بازسازی کشور و نان شب مردم کند به صورت وقیحانه به سرکوب معلمین کشور ما می پردازد . معلمینی که تمام ما در زیر دست آنها تربیت شده ایم و باید از هر نظر تامین باشند تا بتوانند به رشد و بار آوری یک جامعه کمک کنند اکنون مجبور به چند شیفت کار کردن هستند و از حقوق اولیه خود محروم هستند.
به خاک و خون کشیدن تجمع معلمان 31 تیر 1394 در دولت حسن روحانی

حضور هزاران نیروی امنیتی و لباس شخصی در تجمع معلمان 31 تیر 1394



150 میلیارد دلار در آمد نفتی مبلغ کمی نیست . در کل دوره حکومت  شاهنشاه آریامهر از سال 32 تا 55 میزان در آمد نفتی ایران کمتر از 120 میلیارد دلار بوده است . یعنی بیش از 25 سال پول که در دوره پهلوی حاصل از در آمد نفتی  بوده است  و با همین میزان  صرف آبادی ورفاه مردم ایران شده است را یک شبه به آخوند جنایت کار داده اند و آخوند نیز حاضر نیست اندکی از این مبلغ را صرف ملت ایران کند زیرا همانطور که خامنه ای گفت جمهوری اسلامی کماکان به حمایت از تروریسم در سوریه و یمن و سایر نقاط جهان ادامه خواهد داد.

در کشور های غربی و حتی همین ترکیه بیشترین حقوق ها متعلق به پلیس و معلمین هست زیرا مستقیما با مردم و قشر آموزشی جامع در تماس هستند و باید از هر نظر تامین باشند .


باری هر زمان که دول غربی با آخوند جنایت کار سازش کرده اند نتیجه ای جز بدبختی ملت ایران و بستن دست آزادی خواهان ایران نداشته است و این هم هدیه باراک حسین اوباما به ملت ستم کشیده ایران بوده که تصمیم به سازش با این رژیم جنایت کار گرفت. اما مبارزه ما تا پیروزی و رسیدن حق همه ملت ایران ، رسیدن نان شب به معلمین ، کارگران و زحمت کشان ایران ادامه خواهد داشت 

۱۳۹۴/۰۴/۱۷

عملکرد سیاه بخش فارسی بی بی سی ، نامه زندانیان سیاسی

بخش فارسی بی بی سی در سالهای اخیر عملکرد سیاهی داشته است. از این رسانه صدایی شنیده نمی شود جز صدای اصلاح طلبان  که در واقع بدنه نگهدارنه جمهوری اسلامی هستند یا صدای تجزیه طلبان  . 

با یک نتیجه گیری ساده می بینیم که بی بی سی فارسی آمده است تا رنج و بدبختی ملت ایران را افزایش دهد.آن روز که با شادی خمینی را آیت اله نامید و ابتدای گذاشتن آیت الهی بر روی خمینی از آنجا آغاز شد شروع بدبختی این ملت بود . 

تا قبل از بی بی سی کسی به خمینی آیت اله نگفته بود.در زمانی فعلی نیز می بینیم که این رسانه تمام قد پشت رژیم جمهوری اسلامی ایستاده است و تنها آلترناتیو این رژیم را تجزیه ایران معرفی می کند . 

در این باب فعالین و زندانیان سیاسی نامه ای تهیه کرده اند که در زیر می توانید آن را مطالعه بفرمایید : «حاکمیتِ ملیِ» ایران مطلقاً تقسیم پذیر نیست!

سینه یِ تاریخ، هدف‌گیریِ جانِ جمعیِ ملتِ ایران را کنشی نوظهور و تلاشی نواورانه نمی‌شناساند. باری، بیگانگیِ این هدف‌گیران با تاریخ، ریشه‌یِ تکرارِ بی‌پایانِ این تلاشِ ورشکسته و هماره بی پیروزی است؛ چراکه این جانِ ملی، مستقل از هر نشیب و فراز زیسته ست و نیز، می‌زید و خواهد زیست. چندی است برخی سازمان‌هایِ رسانه‌ایِ دولتی و به طورِ مشخص، رسانه یِ دولتیِ بی بی سی BBC، در ادامه یِ این کوشش هایِ ناکام، ولی مضرّ، به تلاشی سازمان یافته در جهتِ شکافتنِ تار و پودِ فرشِ هزاررنگِ کهن-کشورِ تک ملیتیِ ایران، از طریقِ تبلیغِ گسترده‌یِ پیش فرض‌هایِ به شدت ضدِّ ایران، تحریفِ تاریخ و نفرت افکنیِ قومی، مشغول‌اند. این همه درحالی است که؛ یگانگیِ ملی ایران (ایران؛ یک کشور، یک ملت)، بخش ناپذیریِ حاکمیتِ ملی ایران National Sovereignty، استقلالِ ملیِ ایران و تمامیت ارضیِ ایران، چهارچوبی است مسلم و پولادین که از پشتیبانیِ قاطع و بی‌تفسیرِ عالی‌ترین اسنادِ حقوقیِ بین المللی برخوردار ست؛ چنان که پایبندی و احترام به تمامیت ارضی و استقلالِ سیاسیِ کشورها در زمره‌یِ اصول سازمانِ ملل متحد در بندِ ۴ از ماده یِ ۲ِسندِ منشورِ مللِ متحد آمده ست؛ و یا همین سازمان در بندِ ۴ از ماده یِ ۸ ِ سندِ پیوستِ اعلامیه یِ جهانیِ حقوقِ بشر- «اعلامیه یِ مربوط به حقوقِ اشخاصِ متعلق به اقلیت هایِ ملی یا قومی، دینی و زبانی» به صراحت می‌گوید: «هیچ موردی در اعلامیه یِ حاضر نباید چنان تفسیر و تعبیر شود که "فعالیتی" مغایر با "هدف و اصولِ" سازمانِ ملل متحد، از جمله برابریِ حاکمیت، تمامیتِ ارضی و استقلالِ سیاسیِ کشورها را مجاز بداند». با این همه، بنگاهِ سخن پراکنی بریتانیا (British Broadcasting Corporation)، برایِ نمونه، یکی از برنامه‌هایِ بخشِ فارسیِ خود (پرگار) را به میدانی برایِ فعالیتِ تبلیغاتی علیهِ حیات و اصولِ ملی ایران تبدیل کرده ست. چنانکه در این برنامه به تاریخِ ۸/۴/۱۳۹۴ ، افزایشِ تنش‌هایِ هویت‌طلبانه و حقوقِ قومی [که در تغایر ست با منشورِ حقوقِ بشر و پیوست های آن که مدافعِ حقوقِ فرد-فردِ متعلق به گروه‌های قومی است، نه حقوقِ قومی]، در آذربایجان مسلم فرض شد، و چاره‌یِ آن در ایران دوستانه‌ترین! روی‌کرد، «تکه تکه کردنِ حاکمیتِ ملیِ ایران» از راهِ فدرالیزاسیون [اینجا سخن از تقسیمِ حکومت government نیست، که سخن از تکه گیِ حاکمیت sovereignty که اصلِ مشترکِ هر بیست-و-شش کشورِ فدرالِ جهان -با وجودِ همه‌یِ تفاوت هایِ ساختاری و تاریخی شان با همدگر- است]، و یا رسماً جداییِ آذربایجان به خاص، و جداییِ همه یِ اقوامِ ایران به عام، تجویز شد.
به همین مناسبت، ما شماری از دربندانِ سیاسی در ایران، خطاب به دولتِ بریتانیا، اعتراضِ شدید خود را به مجموعه اقداماتِ ایران-نابود-خواهانه‌یِ این بانیان، ابراز می نماییم و نسبت به ژرفابخشیِ روزافزونِ بدبینی و بی اعتمادیِ زبانزدِ احادِ ملت ایران به بنیادِ سیاست هایِ این دولت نسبت به خود اکیداً هشدار می دهیم. حافظه یِ تاریخیِ ملتِ ایران روزگاران را نمی فراموشد!
امضا کنندگان به ترتیب حروف :
فرید آزموده
امیر امیر قلی
سهیل بابادی
محمد حسین بروجردی
محمد جراحی
ایرج حاتمی
خالدحردانی
رسول حرداني
شاهرخ زمانی
مهدی شاندیز
سعید شیرزاد
علیرضا فراهانی
صالح کهن دل
پيروز منصوري
ميثاق يزدان نژاد
۱۶ تیر ۱۳۹۴ سیاسی ایران

۱۳۹۴/۰۴/۰۱

تجاوز به دختر بچه 11 ساله و ترساندن ما از به یغما رفتن ناموس توسط آمریکا

حکومت جمهوری اسلامی از روز به روی کار آمدن برای ایجاد ترس در دل مردم کلید واژه "توسل ناموس " را اختراع کرد .

گروهی از این کلید واژه ها :
1- اگه بسیج نبود الان ناموس شما زیر عراقی ها بود
2- اگه سپاه قدس در عراق و سوریه میجنگه تا داعش با ناموس ما تجاوز نکنه . 
3-آمریکا حمله کنه که ناموس ما بیافته دست آمریکایی ها !
این مغلطه که یکی از اختراعات آخوندها برای افسار زدن به ملت است بسیار کاربرد دارد . حال کافی است از این افراد بپرسید که چرا در زمان شاه ناموس ما دست هیچگونه عراقی و سوری و داعشی و ... نبود خودشان را به کوری و کری میزنند و حتی شروع به فحاشی به شاهنشاه می کنند چون میدانند دقیقا روی نان دانیشان دست گذاشته ایم.
و جالبتر آنکه دقیقا همین موقع از این مغلطه ناموس استفاده میکنند که ناموس 70 میلیون ایرانی توسط حکومت آخوندی ، دست پرودگان و تربیت شدگانش مورد تجاوز قرار گرفته است و می گیرد و تا زمانی که آخوند نیز باشد خواهد گرفت. کافی است در شهر چرخی بزنید و از مردم بشنوید چیزهایی را که باید بشنوید و ببینید چیزهایی را که باید ببینید

حال خبری را شنیدیم که به جرات می توانم بگویم که در ایران آفت زده آخوندی این مساله هزاران بار تکرار می شود و آنهم مساله تجاوز است و اینبار تجاوز به  دختر بچه 11 ساله روی پل عابر پیاده است . 

در ابتدا گروهی به کسی که فیلم برداری کرده و فیلم را انتشار داده است حمله کرده اند .باید گفت که یک عکس سرنوشت جنگ ویتنام را تغییر داد ، شاید جایی انسان توانایی مقابله و زور آزمایی مستقیم را ندارد ولی با پرده برداری از یک جنایت ، باعث جلوگری از جنایات دیگر می شود. 
تجاوز

دومین مورد این هست که عده ای از نوکران  و مزدوران حلقه به گوش حکومتی آخوندی در داخل و خارج سالهاست در گوش مردم ما خوانده اند آمریکا به ایران حمله کند "ناموس " ما به زیر دست سربازان آمریکایی می افتد و با توسل به مغلطه ناموس قصد ماندگاری جمهوری اسلامی را  دارند ،  همانگونه که با توسل به اینکه "آخوند برود" ایران تجزیه می شود ، "آخوند برود" بدتر از آنها سر کار می آید و دیگر محملات از این دست نیز کلیه جتایات رژیم را سرپوش گذاشته و نه تلاشی برای رهایی مردم کرده و فقط در تلاش برای استحکام پایه های رژیم آخوندی هستند.

کاری که رژیم جمهوری اسلامی و تربیت شدگان توسط سیستم آموزشی و مذهبی جمهوری اسلامی و فقر و بدبختی که ببار آورده است  کرده  موجب این شده است که روزانه هزاران نفر از مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان مورد تجاوز قرار بگیرند و ناموس ایرانیان به طور روزانه و مستمر مورد تجاوز قرار بگیرد  کافی سری به دادگاههای انقلاب ! بزنید تا به این مهم پی ببرید یا اینکه یک آشنا در نیروی انتظامی داشته باشید تا بیشتر بفهمید از این بگذریم که بسیاری از این موارد به علت ترس از آبرو ، ترس از فرد متجاوز و .... حتی به گزارش به پلیس هم نمی رسد و حتی اگر برسد از همان مامور نیرو انتظامی تا آن قاضی کثیف سیستم آخوندی نیز میخواهند به طرف تجاوز کرده و همیشه در این سیستم کسی که مورد تجاوز قرار گرفته مقصر هم نیز هست  و مورد شماتت نیز واقع می شود. 

هر جا کسی را دیدید که با استفاده از کلید واژه (ناموس ناموس) جنایت رژیم و ماندگاری رژیم را توجیه میکند بدانید و آگاه باشید از عوامل و حامیان جمهوری اسلامی است . تنها روزی رها می شوید که از قید این کلید واژه ها رها شویم و فقط برای سرنگونی کلیت و تمامیت جمهوری اسلامی مبارزه کنیم 

۱۳۹۴/۰۳/۲۳

چرا رژیم جمهوری اسلامی از لوس آنجلس متنفر است ؟

بعضی کلید واژه های مشترک بین جمهوری اسلامی و کسانی که ادعا می کنند از فعالین سیاسی ضد جمهوری اسلامی هستند :
1-تلوزیون های لوس آنجلسی دکان هستند
2-لوس آنجلسی نشین ها نیاز نیست دستور بدند
3-خواننده های لوس آنجلسی همه خراب و فاسد و ... هستند
ولی چرا اینقدر به لوس آنجلس حمله می شود و تلاش بی وقفه برای تصاحب این شهر از 36 سال پیش تا کنون انجام شده است ؟
زیرا لوس آنجلس بزرگترین مقر روزنامه ها ، رادیو و تلوزیون ها و فعالین هوادار پادشاهی در جهان است . لوس آنجلس جایی است که شاهزاده رضا پهلوی وقتی برای سخنرانی به استادیوم مرکزی شهر رفت بیش از 60 هزار نفر به استقبال این سخنرانی رفتند . لوس آنجلس جایی بوده است که در جریان تظاهرات های داخل کشور تمام رادیو و تلوزیون هایی که در سمت ملت ایستاده بودند نه در جبهه اسهال طلبان ، هزینه سنگین برای رژیم برای جای گذاشت چون مردم صدای خود را با این رسانه ها در دنیا و به گوش دیگر هم میهنان خود رساندند و جنایات رژیم را رسوا کردند. لوس آنجلس شهری بوده است که ایرانیان سخاوتمند بسیار داشته که تمام مال و زندگی خود را برای آزاد سازی کشور هزینه کردند و چشم داشتی نداشتند.

رژیم سالهاست که در آرزوی از بین بردن این مقر فرماندهی نیروهای هوادار پادشاهی بوده است و تا حدود زیادی موفق شده است . متاسفانه در این بازی شوم بسیاری از خودی ها هم به خودی ها حمله کردند و در بازی رژیم افتادند . باید نشست و بازبینی کرد که چرا رژیم و کلید واژه سازانش اینقدر از لوس آنجلس بیزار بوده اند .

فیلم حضور شاهزاده رضا پهلوی در استادیو 60 هزار نفری لوس آنجلس : 


۱۳۹۴/۰۳/۲۲

دو آتنا محکوم به حبس برای مبارزه برای حقوق کودکان

دو آتنا که برای حقوق کودک در ایران مبارزه میکردند و دو حکم سنگین از دو قاضی جنایتکار . حکمی بیشتر از حکم دزدان ، متجاوزان 

چرا ؟ چون بنیان حکومت اسلام بر تجاوز و دزدی بنا نهاده شده است و اگر کسی برای انسانیت مبارزه کند او را به حبس های سنگین خواهند برد. 

و در گوشه ای دولت های که ادعای دموکراسی دارند با جمهوری اسلامی لاس میزنند و سازش میکنند و حسین اوباما از حمایت این رژیم جنایت کار دست بر نمی دارد.

راستی کلید روحانی کجاست ؟ روحانی دروغگویی که به مانند سایر روحانیون تزویر و ریا را به پا کرده است. اصلاح طلبان کجا هستند ؟ چه شده که در دوره احمدی نژاد هر دستگیری که رخ می داد مقصر دولت بود الان دولت هیچ تقصیری ندارد و به اصطلاح قوه قضایه اشان مستقل از دولت است ...

ننگ و نفرین بر تمام کسانی که این جنایات را ببینند و سکوت کنند

۱۳۹۴/۰۳/۲۱

انتخابات ترکیه نشان داد که دموکراسی هنوز کار می کند

انتخابات مجلس ترکيه براي انتخاب نمايندگان و همچنين تعيين دولت روز گذشته يعني 7 ژوئن 2015 در سراسر ترکيه برگزار شد . در اين انتخابات حزب عدالت توسعه به رهبري رجب طيب اردوغان با بدست آوردن تقريبا 40 درصد آرا اول شد ولي اکثريت خود را از دست داد و بايد براي تشکيل دولت دست خود را به سمت احزاب ديگر دراز کند. ميزان افت اين حزب که در اين سالها همواره اکثريت مطلق آرا ملت ترکيه را داشته است نزديک به 100 کرسي از مجلسي که 550 کرسي داشته است بوده است و نشان از نه بزرگ ملت ترکيه به سياست هاي اخوان المسلميني حزب رجب طيب اردوغان بوده است . 


دموکراسي کار مي کند 

احزاب ترکيه در انتخابات اخير رقابت سخت و نفس گيري را با يکدگير داشتند . احزاب زيادي در اين انتخابات شرکت کردند اما فقط چهار حزب عمده از چهار ديدگاه مختلف توانستند آراي ملت ترکيه را به خود جذب کنند . ولي مساله اي که واضح بود از کار کردن سيستم دموکراسي اطلاع مي دهد . وقتي در جامعه اي احزاب آزاد باشند و روزنامه ها و شبکه هاي خبري مختلف وجود داشته باشد احزاب بتوانند به راحتي يکديگر را نقد کنند و بر روي نقاط ضعف و نا کار آمدي حزب مقابل دست بگذارند جامعه نيز مي تواند با انديشه ژرف تر راي خود را به صندوق بياندازند . اين انتخابات نشان داد که حتي حزب اسلامي اردوغان با تمام انتقادها توانست يک انتخابات دموکراتيک برگزار کند و مدلي باشد براي همتايان خود در جمهوري اسلامي که راي هاي مردم را مهندسي نکرده و حکومت خلافتي برگزار نکنند. در واقع ميراثي که آتاتورک بزرگ بر جاي گذاشته است و يک سيستم کشور داري پارلماني زيبا بنا نهاده هنوز کار مي کند و مي تواند در بسياري از کشورهاي جهان نيز استفاده شود. 

بحث ها و جدال هاي ايرانيان بر سر احزاب 

در ميان ايرانيان بحث ها و جدال هاي مختلفي بر سر انتخابات ترکيه در اين چند هفته اخير بر پا بوده است . هر يک از ايرانيان بنا بر اعتقادات خود و اينکه بسياراني فضاي ترکيه را به خوبي مي شناختند و بنا بر خواسته هاي شخصي و عقيدتي خود از يکي از احزاب موجود طرفداري ميکردند. در مجموع تقسيم بندي ايرانيان براي طرفداري از احزاب ترکيه را به صورت زير ديده شد :

حزب HDP حزب دموکراتيک خلق ها

اين حزب که متعلق به کردها و چپ گرايان ترکيه به صورت مشترک است در ميان کردها و چپها و کمونيستهاي ايران حتي جامعه LGBT ايراني طرفداراني دارد . اين حزب در قسمت هاي شرقي ترکيه که شامل مناطق کرد نشين هست راي بسيار مناسبي بدست آورد و با 13 درصد آرا توانست به مجلس ترکيه راه يابد. 

حزب MHP حزب حرکت ملي 

اين حزب متعلق به راست گرايان ترکيه که باور خود را بر اساس ملت ترک قرار داده اند در ميان برخي از ايرانيان ترک زبان طرفداري دارد .اين حزب توانست با 16 درصد آرا به مجلس ترکيه راه يابد 

حزب CHP حزب جمهوري خواهان خلق ترکيه يا کماليست ها

اين حزب متعلق به نشنال سوسياليست هاي ترکيه هست و در بين ايرانيان سکولار و طرفداران پادشاهي در ايران طرفداران بسياري دارد . چونکه بنيان گذار اين حزب آتاتورک بزرگ بوده است و روابط خوب آتاتورک با رضا شاه بزرگ باعث طرفداري بسياري از هواداران پادشاهي در ايران از اين حزب شده است . همچنين سياست هاي معتدل ، سکولار اين حزب در ميان بسياري از ايرانيان ديگر نيز طرفداري دارد . اين حزب با بدست آوردن تقريبي 25 درصد آرا و 11 ميليون راي به عنوان حزب دوم پس از حزب عدالت و توسعه به مجلس ترکيه راه يافت. 

حزب AKP حزب عدالت و توسعه 

اين حزب متعلق به گروههاي اسلام گراي ترکيه که سياست ليبرال دارند و رهبري آن بر عهده رجب طيب اردوغان است . اين حزب در ميان ايرانيان زياد محبوب نيست ولي ديده شده است که بعضا بر اساس منافع عده اي از ايرانيان از اين حزب طرفداري کنند .مثلا افرادي که در اين چند سال روابط اقتصادي گسترده اي با ترکيه داشتند و عده اي از حکومتي هاي ايران را مي توان از دوستداران اين حزب نام برد . اين حزب با 40 درصد آرا و 18 ميليون راي به عنوان حزب اول به پارلمان ترکيه راه يافت 



نتيجه گيري :
مدل حکومت و انتخابات در ترکيه مي تواند الگوي مناسبي براي کشور ما باشد .مردم ترکيه وقتي ديدند بسياري از آزادي هاي خود را از دست داده اند و آن ساده زيستي اسلامي که سردمداران حزب عدالت و توسعه از آن دم ميزنند در خود آنها رعايت نشده است با يک روش دموکراتيک به اين حزب نه گفتند . احزاب کرد نيز بجاي به دست گرفتن تفنگ و خواستار تجزيه شدن آمدند و در صحنه انتخابات و حتي در بسياري از مناطق ترک نشين نيز راي مناسبي به دست آوردند. حزب عدالت و توسعه نيز به عنوان برگزار کننده انتخابات راي مردم را به مانند سردمداران جمهوري اسلامي ندزديد و اجازه داد مردم همان چيزي را که ميخواهند انتخاب کنند و اين يک پوئن مثبت بود که لاقل مي توان به اين حزب داد . با يک چرخش دموکراتيک و بدون خونريزي سياست در ترکيه به سمتي مي رود که مردم آن را ميخواهند و اين مهم ترين دستاورد دموکراسي است

۱۳۹۴/۰۳/۱۳

مادر ستار بهشتی : من اگر سواد ندارم ، ولی شعور و معرفت و عقل دارم و صدای ستارم هستم


این سخن را که شنیدم اینقدر به دلم نشست که تصمیم گرفتم به صورت پوستر در بیارومش : 
گوهر عشقی در پاسخ به کسانی که به او اتهام بی سوادی می زنند و می گویند که این نامه ها را خودش نمی نویسد گفت : 

اگر من سواد ندارم شعور و معرفت و عقل دارم و صدای ستارم هستم. 

ای کاش ما میلیون ها نفر از این بی سواد های با شعور داشتیم تا با سوادهای بی شعور و بی عقل . درود بر گوهر عشقی

لینک صحبت مادر ستار بهشتی در زیر 

مذاکره با یک رژیم در حال سقوط؛ اتلاف وقت و دادن خون تازه به ارتجاع اسلامی

  نویسنده: مهدی میرقادری – ۲۴ آوریل ۲۰۲۵ با آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری پرزیدنت ترامپ، بحث‌هایی پیرامون مذاکره و معامله با رژیم جمهوری اسلامی ...