۱۳۹۳/۰۲/۰۷

پاسخی به پرسش مکرر هموطنان در مورد کمک به پناهجویان


دوستان زیادی در این مدت کوتاهی که من اینجا هستم در مورد وضعیت پناهجویان و یا پناهجویان خاص و کمک به آنها  سوال می کنند . باید چند نکته را خدمت عزیزان انسان دوست و میهن پرست عرض کردم.

1- در اینجا پناهجویان بیمه درمانی هستند .بسیاری از هزینه های درمانی رایگان یا بسیار از قیمت اصلی کمتر است . بیمه در سالهای قبل نیز رایگان بود . پناهندگان با سواستفاده از این موضوع هزینه را صرف عمل بینی و عمل باسن و ... می کردند .بخاطر همین بیمه چند سالی قطع ولی مجددا برقرار شده است .

2-ترکیه یکی از کشورهایی است که رشد اقتصادی بالا و تورم کم دارد ،در این کشور کارهای مختلف وجود دارد و بیشتر پناهندگان را به شهرهای که نیروی کار احتیاج دارند فرستاده می شوند. درست است که شرایط کاری سخت و حقوق نسبت به کارگران ترک برای پناهنده ها کمتر است ولی میزان حقوق پرداختی در ماه برای یک زندگی عادی مناسب است.  حال اگر عده ای باسن خود را روی زمین گذاشته و نمی خواهند کار کنند این موضوعی جداست

چرا این صحبت ها را در اینجا مطرح کردم؟ چون هر روز شاهد گزارشهایی از هم میهنان هستم که در رابطه با این پناهندگان قلابی به دستم می رسد. پناهندگانی که به باور من 90% آنها تقلبی هستند  چون هیچکدام در تعریف پناهنده نمی گنجند . پناهجو یعنی کسی که به واسطه فعالیت سیاسی ، باور و گرایش مذهبی ، یا گرایش اجتماعی و جنسی در ایران مورد تهدید جانی بوده و به خارج کشور فرار کرده و پناهنده شده اند. عده ای پناهندگی را با اداره صدور گرین کارت امریکا یا پاسپورت اروپا اشتباه گرفته و به اینجا می آیند ،این افراد کند کننده روند پناهندگان واقعی که جانشان در ایران در خطر بوده هستند و باعث بدنامی آنها می شوند.

گزارش به من رسیده که طرف از بام تا شام در فیس بوک به این و آن پیام داده و از احساسات انسان دوستانه هم میهنان در خارج و حتی داخل کشور سو استفاده کرده و گفته است که من جا برای خوابیدن و سر پناه ندارم یا زن و بچه ام گرسنه اند و پولهای هم میهنان را جمع کرده و یک ماه به آنتالیا برای خوشگذرانی رفته است.

مورد دیگر را داشته ایم که خود را به مریضی خاص زده و از هم میهنان پول جمع کرده و به سفرهای استانبول رفته است.

حالا جالب هست که اکثر این افراد پناهندگان تقلبی ای هستند که هیچگونه سابقه فعالیت در داخل کشور را نیز نداشته اند.

در مجموع آگاهی چراغ راه آینده است . اگر آگاه باشید فریب یک سری انسان دروغگو و کلاش را نخواهید خورد. واژه هایی مثل انسان دوستی ، هم میهن دوستی و انواع اینها واژه های پوپولیستی است برای سوار شدن بر موج احساسات انسانها.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...