۱۳۹۲/۰۶/۰۶

سوختن سه وسیله برقی چینی در یک روز

این حادثه امروز در خانه ما اتفاق افتاد. به روال هر روز وقتی بعد ظهر به سراغ لب تاپم رفتم و خواستم روشنش کنم دیدم روشن نمی شود. باطری را در آوردم و جا زدم . کابل را عوض کردم و هر ترفندی به کار بستم افاقه نکرد.  از روشن شدن لپ تاپ نا امید شدم و کارهای روزانه را با کامپیوتر قراضه قدیمی انجام دادم و وقتی به عادت هر روز برای خوردن شام راس ساعت 9:30 و تماشای اتاق خبر من و تو رفتم دیدم رسیور نیز روشن نمیشود! حال ور رفتن با سیم رسیور از یک سو و تفکر در رابطه با اینکه چه اتفاقی افتاده است از سوی دیگر !

خواستم در این رابطه با دوستی تماس بگیرم و مشکل پیش آمده از را از او بپرسم دیدم نور رستگاری در جبین تلفن هم دیده نمی شود و دستگاه تلفن بوق ندارد و آنهم سوخته است.

حال  هم اکنون با کامپیوتر قراضه قدیمی که جزو نسل های اولیه کامپیوتر هست و هر یک ساعت کار میکند موتورش داغ کرده و باید آب رادیاتورش را عوض کنیم این نوشته را برای شما می نویسم . شاید موردهای مشابه دیگری در ایران و جهان اتفاق افتاده و شاید هم بر حسب تصادف این سه وسیله مشکل داشته و در یک روز این اتفاق افتاده است.

به هر حال وقتی خوب بررسی کردم دیدم که هر سه وسیله برقی ساخت چین هستند از رسیور استار ست بگیرید تا لب تاپ و تلفن .
حال این معما برای من باقی هست :
1- چرا در یک روز این سه وسیله چینی همزمان سوخته است . ؟ اگر میگوییم شاید جریان برق باعث سوختن شده باشد می گویم خیر چون اولا لپ تاپ و رسیور هر دو در محافظ برق بوده اند و تلفن نیز اصلا برق احتیاج نداشته است
2-چرا هر سه وسیله سوخته شده ساخت چین بوده اند؟ من وسایل دیگر خانه را مثل تلوزیون ، لباس شویی و یخچال را بررسی کردم هر سه کره ای بودند و مشکلی برایشان پیش نیامده بود
3- از امروز صبح یک سردرد بد هم دارد ، آیا ربطی به این سوختن ها دارد ؟
4- آیا این موضوع یک جنگ الکترونیکی بوده یا توهم فانتزی و همزمان شدن سوختن سه وسیله است !؟

به هر حال برای ثبت در تاریخ این نوشته را گفتم ، شاید آزمایشاتی میشود که ما مردم از آنها اطلاع نداریم 

ترول یا اوباش اینترنتی چه کسی است؟

به علت زیاد شدن ترول ها در فضای مجازی شما را دعوت به خواندن این مقاله می کنم. اوباش اینترنتی یا ترول (به انگلیسی: Troll) در گفتمان اینتر...