۱۳۹۲/۰۶/۰۶

سوختن سه وسیله برقی چینی در یک روز

این حادثه امروز در خانه ما اتفاق افتاد. به روال هر روز وقتی بعد ظهر به سراغ لب تاپم رفتم و خواستم روشنش کنم دیدم روشن نمی شود. باطری را در آوردم و جا زدم . کابل را عوض کردم و هر ترفندی به کار بستم افاقه نکرد.  از روشن شدن لپ تاپ نا امید شدم و کارهای روزانه را با کامپیوتر قراضه قدیمی انجام دادم و وقتی به عادت هر روز برای خوردن شام راس ساعت 9:30 و تماشای اتاق خبر من و تو رفتم دیدم رسیور نیز روشن نمیشود! حال ور رفتن با سیم رسیور از یک سو و تفکر در رابطه با اینکه چه اتفاقی افتاده است از سوی دیگر !

خواستم در این رابطه با دوستی تماس بگیرم و مشکل پیش آمده از را از او بپرسم دیدم نور رستگاری در جبین تلفن هم دیده نمی شود و دستگاه تلفن بوق ندارد و آنهم سوخته است.

حال  هم اکنون با کامپیوتر قراضه قدیمی که جزو نسل های اولیه کامپیوتر هست و هر یک ساعت کار میکند موتورش داغ کرده و باید آب رادیاتورش را عوض کنیم این نوشته را برای شما می نویسم . شاید موردهای مشابه دیگری در ایران و جهان اتفاق افتاده و شاید هم بر حسب تصادف این سه وسیله مشکل داشته و در یک روز این اتفاق افتاده است.

به هر حال وقتی خوب بررسی کردم دیدم که هر سه وسیله برقی ساخت چین هستند از رسیور استار ست بگیرید تا لب تاپ و تلفن .
حال این معما برای من باقی هست :
1- چرا در یک روز این سه وسیله چینی همزمان سوخته است . ؟ اگر میگوییم شاید جریان برق باعث سوختن شده باشد می گویم خیر چون اولا لپ تاپ و رسیور هر دو در محافظ برق بوده اند و تلفن نیز اصلا برق احتیاج نداشته است
2-چرا هر سه وسیله سوخته شده ساخت چین بوده اند؟ من وسایل دیگر خانه را مثل تلوزیون ، لباس شویی و یخچال را بررسی کردم هر سه کره ای بودند و مشکلی برایشان پیش نیامده بود
3- از امروز صبح یک سردرد بد هم دارد ، آیا ربطی به این سوختن ها دارد ؟
4- آیا این موضوع یک جنگ الکترونیکی بوده یا توهم فانتزی و همزمان شدن سوختن سه وسیله است !؟

به هر حال برای ثبت در تاریخ این نوشته را گفتم ، شاید آزمایشاتی میشود که ما مردم از آنها اطلاع نداریم 

۲ نظر:

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...