۱۳۹۲/۰۴/۱۱

کوبیدن ملت مصر و ترکیه بر سر ملت ایران

این روزها در فضای سیاسی جملات این چنینی بر میخوریم :

ﺍﺯ ﻣﻠﺖ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﺗﺮﮐﯿﻪ و مصر  ﺗﻘﺎﺿﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﯿم  ﺑﻪ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺑﺎﻍ ﮔﻴﺎﻩ ﺷﻨﺎﺳﯽ و سایر فجایع اجتماعی ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ
نیز: ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﻨﻨﺪ!


ولی آیا کسانی که این جملات رو مینویسن و تکرار میکنن آیا این عکس مردم نوشهر رو دیدن که رفتن و نسبت به تخریب باغ گیاهشناسی اعتراض کردن ؟ و آیا کسی از مردم نوشهر تشکر کرد ؟

  و بعدش این خبر رو آیا خوندن ؟ 

کلمه – گروه اجتماعی: عملیات تخریب باغ گیاه شناسی نوشهر متوقف شد. در پی تجمع دوستداران محیط زیست در مقابل باغ گیاه شناسی نوشهر، عملیات تخریب این باغ که قرار بود صبح روز چهارشنبه انجام شود متوقف شد.

من نمیدونم چرا برای ما ایرانی ها همیشه مرغ همسایه غاز هست . واقعا بعضی از ضرب المثل ها بجا بوده در مورد ما ایرانی ها و خصوصیت اخلاقیمون . 

در ثانی شمایی که درود میفرستی بر مردم مصر و در خارج کشور نشستی آیا اون تصویر رو هم دیدی که ارتش با شرف مصر  آمد و با تانک در خیابون وایساد تا اسلام گرایان و سلفی ها  به مردم حمله نکنند؟ والا نه مرسی دیکتاتور خون ریزی بوده تا حالا نه مبارک . ولی ما با رژیمی رو به رو هستیم که نمونه کوچیکش و به قولی بچه اش بشار اسد هست که سه سال مردم سوریه با اعتراض که هیچی با اسلحه دارن باهاش میجنگن ولی راه به جایی نبردن. 

شمایی که درود میفرستید به مردم ترکیه ، ترکیه یک کشور آزاد هست و رسانه های جهان مستقیم از مردم و دستگیر شده ها و زندانی ها زنده گزارش میفرستن ، فیس بوک و تویتر و اینترنت آزاد هست . تو کشور ما اگر مردی از روی استخونت باید بیان تشخیصت بدن. 

از همه این مسائل گذشته یه عده هم توی خارج کشور نشستن هی به مردم فحش میدن که چرا رفتید رای دادید ولی هیچ کس از 20 میلیون نفر طبق آمار دولت و 35 میلیون نفر طبق آمار خود ما تشکر نکرد که انتصابات رو تحریم کردیم .  اونایی هم که به روحانی رای دادن حق داشتن ! با وجودی که من خودم یک تحریمی بودم این رو میگم . مگه چه آلترناتیو و گزینه ای رو رو به روی مردم قرار دادید. بیش از چند سال هست چند بند رو دارم به همه اپوزسیون خارج کشور میگم از شاهزاده رضا پهلوی بگیرید تا بقیه اپوزسیون های کوچک تر ولی کدوم یکی از اینها انجام شده ؟ 

1- تشکیل دولت موقت در خارج کشور از همه گروهها 2- ساخت کارگروهها 3- جمع کردن بودجه و کمک های مردمی 4-رساندن بودجه و کمک به داخل کشور برای اعتصابات و اعتراضات 5- تضعیف جمهوری اسلامی 6- سرنگونی و برگزاری انتخابات آزاد زیر نظر سازمان ملل .
  
من مشکل اساسی رو در خارج کشور میبینم و کسانی که هنوز نتونستن یک فعالیت عملی درست و حسابی انجام بدن . ملت در داخل بارها نشون داده آماده هست . از قیام های دهه 60 تا 18 تیر 1378 تا قیام های سال 88 و 89  و در آخر تحریم گسترده انتصابات در سال 1392 ولی هیچ نمونه حرکت عملی در خارج کشور در جهت یک دولت موقت جایگزین دیده نشد. 

پس بهتره همیشه از روی موقعیت سنجی قضاوت کنیم نه اینکه صبح بلند بشیم بیاییم فیس بوک در حالی که توی خارج در سواحل آرام نشستیم و نسکافه داغمون رو دیشلمه میکنیم یه نظری هم داده باشیم. 

اگر میخوایید واقعا کمکی به مردم داخل باشید باید وظیفه حمایت از مبارزین درون مرز رو به عهده بگیرید و در خارج  این اختلافات رو کنار بزارید. فرمول کار بسیار ساده هست. مردم ایران هم نشون دادن در مواقع تاریخی در صحنه خواهند بود به شرط اینکه درست رهبری بشن !

۱ نظر:

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...