۱۳۹۱/۱۲/۰۱

علاءالدین بروجردی : رضا پهلوی برای جمهوری اسلامی مثل دالایی لاما برای چین است

علاءالدین بروجردی در سخنی با این مضمون گفت که  :رضا پهلوی برای جمهوری اسلامی مثل دالایی لاما برای چین است و آیا درست است ما با دالایی لاما در تلوزیون خودمان صحبت کنیم .

مقامات جمهوی اسلامی و جهانیان به طور مشترک بر نقش راستین شاهزاده رضا پهلوی واقف شده اند و البته چون شاهزاده در همه جا ار درخواست عفو عمومی و بازگشت آرامش به جامعه ایران صحبت میکند بسیاری از عوامل جمهوری اسلامی که از این وضعیت خود و خانواده خود و فشاری که میبینید خسته شده اند آنها نیز دل به شاهزاده بسته اند تا یکبار برای همیشه این مصیبت را از سر خود  این مسئولین و مردم ایران کوتاه کند.

شاید معرفی که تلوزیون دولتی چین از شاهزاده کرد هم بر سوزش عوامل رژیم افزوده است که او را با نام درست شاهزاده رضا پهلوی و همچنین رهبر اپوزسیون ایران در تبعید خواند. البته موضوعی که بیشتر از همه باعث سوزش میشود همان معادله ساده است که یک حکومت از رفقایش انتظار ندارد که آنها را راحت بفروشند و این از همه برای جمهوری اسلامی دردناک بود. چین به خوبی میداند اگر در این مقطع حساس طرف مردم ایران را نگیرد و تا آخر با جمهوری اسلامی بماند بعد از آزادی ملت ایران برای همیشه بازارهای بزرگ ایران را از دست خواهد داد و  چون از سقوط رژیم آگاه شده است بدین وسیله میخواهد در آینده ایران نیز این کشور برای همیشه کنار گذاشته نشود.

متن صحبت  علادین بروجردی رئیس کمیسیون مجلس بدین شرح است : 

علاء الدین بروجردی گفت:مصاحبه رضا پهلوی با تلویزیون دولتی و رسمی چین خبری بود که به شدت موجب تعجب و تاسف گردید و ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شدت به چنین اقدامی به هر دلیلی که صورت گرفته ،معترض هستیم.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:دولت چین باید هر چه سریع تر این اشتباه بزرگ را جبران کند.
بروجردی هم چنین تصریح کرد:این اقدام همانند این موضوع است که تلویزیون رسمی ایران با دالایی لاما مصاحبه کند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم چنین تصریح کرد:امیدوار هستیم هر چه سریع تر این اقدام جبران شود و دولت چین از ملت ایران عذرخواهی کند


۱ نظر:

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...