۱۳۹۱/۰۷/۱۷

راه حل برون رفت از بحران اپوزسیون ایجاد یک شورای مرکزی است

دوستان عزیز این برداشت و چارت نتیجه یک تحقیق بر روی تلاش های اپوزسیون برای اتحاد هست .این چارت خلاصه صحبتهای جامعه سیاسی اپوزسیون و گروههای مختلف میباشد. لطفا آن را مطالعه کنید و در صورتی که با آن موافقید این روش نما را با دیگران به اشتراک بگذارید


برای بزرگ شدن عکس روی ان کلیک کنید

فاز 1: تشویق گروهها و سازمان های هم فکر به جمع شدن بایکدیگر و ارائه ائتلاف
توضیح : برای این کار گروههای پراکنده و چند نفره اپوزسیون با همفکران خود تشکیل ستادی را میدهند .به عنوان مثال گروهی از  جمهوری خواهان میتوانند با هم ائتلاف کرده و تشکیل یک اتحاد را دهند و چپها و کمونیست ها هم به همین ترتیب. گروهها و ائتلافهای موجود نیز باید متشکل تر شوند.وظیفه افرادی که موافق این طرح هستند این هست که همه گروهها را به این کار تشویق کنند.
مواد لازم: 1-ارائه مقالات 2-تبلیغ در رادیو و تلوزیون های اپوزسیون 3- صحبت با منفردین و گروههای کوچک برای پیوستن به یکدیگر

فاز 2- تشکیل کمیته مرکزی برای گفتگو با شوراهای اپوزسیون :
توضیح : کمیته مرکزی وظیفه گفتگو با گروهها و شوراهای تشکیل یا فته را به عهده دارد.کمیته مرکزی بعد از تشکیل باید  در مرحله اول به شناسایی گروهها و شوراهایی که قابلیت و انرژی  شرکت در ائتلاف بزرگ را دارند بپردازد.در ضمن کمیته مرکزی باید نرم افزار و تدرکات طرح برای جمع شدن را فراهم کند.
ویژگی های کمیته مرکزی :
1-حداکثر 5 یا نهایتا 7 نفر باشند
2-از افرادی خوشنام که در گذشته حداقل در یکی از جلسات بزرگ اپوزسیون شرکت داشته اند
3-دارای تجربه و شناخت مناسب از اپوزسیون و معزل های آن باشند
4-توان چانه زنی و گفتگو با همه گروههای ضد جمهوری اسلامی را داشته باشند.

فاز 3 :
مکان جمع شدن : یک نرم افزار الکترونیکی هست که از هر شورا یک نفر نماینده به داخل آن نام نویسی میکند و از طریق همان نرم افزار به کارهایی مانند رای دادن برای تعیین سخنگو یا رای دادن برای کارهای عملیاتی استفاده میشود. مکان گفتگو بعد از نام نویسی اول و شناسایی افراد یک جلسه حقیقی برگزار میکند و اعلام ائتلاف اپوزسیون را مینامید.
در شورای مرکزی دیگر روی جزئیات و آیین نامه ها بحثی نمیشود و فقط اعلام ائتلاف و هماهنگی در مبارز و تعیین سخنگو میشود چون هر شورا آیین نامه خاص خود را دارد و نیاز نیست آئین نامه ای برای شورای مرکزی نوشته شود . به جز دو مورد که رعایت حقوق بشر و رعایت انتخابات آزاد.
نکته : نوشتن آیین نامه داخلی بعد از انتخاب یک هیات اجرایی در سایت شورای مرکزی خواهد بود و هیات اجرای موظف است یک آیین نامه داخلی ساده برای کسانی که در شورای مرکزی هستند تنظیم کند.



شوراهایی که میتوانند در طرح شرکت کنند :
1-      دارای اعضای سرشناس و تعداد آنها مشخص باشند
2-      توافق بر اصولی همچون انتخابات آزاد زیر نظر سازمان ملل داشته باشند
3-      توافق بر روی رعایت حقوق بشر داشته باشند
4-      تعداد اعضای آنها نیز مهم است. از شوراهای 1 نفر و گمنام استفاده نشود.
5-      به مانند شکل هر چند گروه کوچک و شناخته شده اپوزسیون با هم یک ائتلاف را تشکیل دهند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...