۱۳۹۰/۰۸/۱۷

مشکل دوستان جمهوری خواه و پیشنهادی به آنها



میدونید دوستان جمهوری خواه مشکل این هست که شما شاخه زیاد دارید مثلا مجاهدین جمهوری دموکرات اسلامی رو میخوان,اصلاح طلبها جمهوری اسلامی بدون خامنه ای و یا یک ولی فقیه دیگه رو میخوان ,پانترکها و تجزیه طلبها میگن جمهوری فدرال میخواییم که بعدا راحت تر ایران رو تجزیه کنند,یه عده از دوستان که آزاد اندیش تر هستند هم جمهوری سکولار دموکرات میخوان.ولی ما مشروطه خواهان بر یک حکومت پادشاهی پارلمان به شاهنشاهی رضا پهلوی متفق القول هستیم .

دیدم دوستان جمهوری خواه در فرندفید راجع به اتحاد جمهوری خواهان بحث میکردند.پیشنهاد من به این دوستان این هست که حداقل برای اینکه آینده کشور ما دوباره در دست اسلامگرایان یا گروههای تجزیه طلب نیافته تشکل واحد جمهوری خواهی سکولار دموکرات رو تشکیل بدید و از این شاخه شاخه شدن ها پرهیز کنید که حداقل بدونیم آینده ایران هر نظامی که سر کار بیاد بر مبانی سکولاریزم و حقوق بشر هست.

۵ نظر:

  1. سلام بر شما،

    لطفا سعی کنید پادشاهی پارلمانی را توضیح بدهید.

    اگر منظورتان پادشاهی باشد که حق هیچ دخالتی در قانون گذاری و اجرای قوانین و دخالت یا نظارت بر قوانین را نداشته باشد، حق حکومت با مردم باشد و شاه صرفا نماد اتحاد ملی باشد، انوقت شما هم یکی از انواع حکومت جمهوری هستید که خوب است.

    اگر منظورتان پادشاهی و حکومت های چند هزار سال پیش باشد، که باید عرض کنم با واقعیت فرسنگها فاصله دارید. مردم ایران سالهاست که مبارزه می کند تا بگوید رعیت هیچ پادشاهی نیست، امت هیچ دیکتاتور مذهبی نیست و ختم کلام حکومت و حکومت گران تماما با رای و نظر مردم نصب و عزل بشوند، مشروعیت بیابند و تماما کارکزار مردم باشند.

    پاسخحذف
  2. حکومت یا دیکتاتوری است یا جمهوری.

    کسی که اسلامی و ولایت مطلقه فقیه و تجزیه و حکومت مطلقه پادشاه را بخواهد، هیچ نسبتی با جمهوری ندارد. دیکتاتوری می خواهد.

    پاسخحذف
  3. عزیز بابا! مشروطه مال 100 سال پیش بود نا الآن . در ضمن به آقای "رضاپهلوی" سلام مارا برسانید و بگویید :"قربون شکلت ، این بویی که می شنفی ! بوی کباب نیست . خر داغ می کنند قربان"

    پاسخحذف
  4. دلایل ایرانیان برای مخالفت با مشورطه :
    1- حسادت
    2- علاقه مندی به چپاول
    3- نمیخواهند بپدیرند که غلط بزرگی کردند
    4- خود بینی + خودخواهی + حسادت + .... باعث شده نتوانند تاج بر سر کسی ببینند.
    من بعد از مشاهده ی رژیم های برتانیا و هلند به شدن مجذوب مشروطه شده ام.

    پاسخحذف
  5. در هر مملکتی یک نفر باید با قاشق طلا غذا بخورد تا بقیه هم غذایی برای خوردن داشته باشند. وقتی چشم طمع در قاشق طلا کردی همه گرسنه می مانند.

    پاسخحذف

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...