۱۳۹۲/۰۲/۰۷

بررسی شورای ملی در روز اول آن از دیدگاه تلوزیونی

چرا این دیدگاه را دیدگاه تلوزیونی گذاشتم ؟ چون من از صبح ساعت 10 به وقت ایران بیدار شدم و برنامه شورا را از طریق تلوزیون ایرانی آریایی دنبال کردم گرچه بارها مورد هجمه پارازیت های جمهوری اسلامی قرار گرفت . که نشان از ترس آنها از گرد هم آیی ایرانیان بود.

از دیدگاه من کار را مورد بررسی قرار میدهم شاید برای فردا روند بهتر شود :

1-کیفیت پخش تلوزیونی : از نظر من کیفیت پخش تلوزیونی بسیار کم بود .مرتب همراه بود با پخش آگهی ها یواستریم که بعد از هر چند دقیقه یکبار پخش میشد . اگر دوستان فنی یک اکانت از این سایت یواستریم میخریدند ما با کیفیت بیشتری جلسه را دنبال میکردیم .مثلا وقتی بی بی سی فارسی این جلسه را نشان داد زمین تا آسمان با آن تصویر ثابت که در یواستریم بود فرق داشت و کیفیت حد اعلی داشت.

2- کیفیت و محتوای جلسه : محتوای جلسه تقریبا خوب بود. اکثر افراد حرفهایشان را زدند و ایرادات گرفته شد و خوانده شد. این نشان دهنده دموکراسی حاکم بر جلسه بود. جناب ناصر محمدی به خوبی جلسه را اداره کردند. گرچه در بسیاری موارد من احساس میکردم صحبتها زاید بود و فقط برای به قول ما پالتاکی ها مایک درمانی(میکروفن درمانی) بود. چون منشور شورای ملی فارغ از چند نکته ریز مشکل خاصی ندارد و به قول شاهزاده این قانون اساسی کشور نیست بلکه مطلبی است برای گرد آوردی افراد و گروهها

3-نوع پوشش خبری : من بجز کانال یک در صبح و کانال ایرانی آریایی پوشش مناسب دیگری از بقیه شبکه های هوادار پادشاهی ندیدم . نیاز بود که در این مقطع حساس همه شبکه ها این جلسه را پوشش دهند. بی بی سی گزارش نسبتا خوبی تهیه کرد اما طبق معمول زهرش را ریخت که البته اشکالی ندارد . توقع بود که تلوزیون اندیشه که این همه ادعای مالک آن در طرفداری از شاهزاده داشت این مساله را  پوشش بدهد که انجام نشد .


4-  برگزاری کنندگان اصلی : چهار نفری که مسئول برگزاری جلسه بودند از نظر من نمره قبولی گرفتند و مشکلی نداشت.



و اما سخن اصلی را شاهزاده رضا پهلوی گفتند و من ایمانم از پیش بیشتر شد نسبت به ایشان که ما انحلال طلب هستیم و برای سرنگونی جمهوری اسلامی جمع شده ایم و به شدت اصلاحات را محکوم کرد. همین سخن باعث شد که این دلسردی که از جانب بسیاری پیش آمده بود که شاهزاده جانب اصلاح طلبان را گرفته از نظر من رفع شود و بسیار خوب بود.

من با وجود همه درگیری ها و نظرات از همه دوستانم خواسته بودم در این جلسه حضور داشته باشند . عده ای پذیرفتند و رفتند عده ای هم نه و نرفتند ولی درب شورا و با ساختاری قانون مند تر باز شده است. به نظر من شرط انتقاد حضور هست. من اگر در مکانی نباشم نمی توانم از آن محل انتقاد کنم. پس نیاز هست از این پراکندگی و ساختن گروه و گروهک دست برداریم همه به یک مکان برویم و انتقادهایمان را درون گروهی انجام دهیم.

به امید آزادی ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...