۱۳۹۱/۰۵/۰۶

از تهران تا قاهره و از شرمساری برای پدران ما تا نسل جدید خواهان جبران مافات

دیشب مستندی از شبکه من و تو به اسم از تهران تا قاهره پخش شد که اختصاص به آخرین ماههای شورش 57 تا زمان درگذشت شاهنشاه اریامهر در قاهره داشت. نمیدانم واقعا چه بگویم نمیدانم باید درود بفرستم به افرادی مثل زنده یاد انور سادات و یا پرزیدنت نیکسون و ننگ بر کشورهایی که دست به دست هم دادند تا شاه رو به زیر بکشن و ما رو عقب افتاده نگه بدارند. نمیدانم چی بگم به شورشیان 57 کسانی که اکثرشون الان یا پشیمون هستن یا بدبخت و آواره و در زندان و اعدام شده و یا عده ای که هنوز از مردم ایران عذر خواهی نکردن.این مستند نه به روی من بلکه بر روی میلیونها نفر در ایران و هزاران نفر در خارج کشور تاثیر داشت. میتوانید در زیر این لینک کامنتهای نوجوانان و جوانان 15 تا 30 سال را ببینید که چطور تحت تاثیر قرار گرفته اند.
 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151102800615979&set=a.373466005978.201927.211358470978&type=1&theater قبلا عده ای به شاه میگفتند ایران پدر .باوجودی که خودم طرفدار پادشاهی بودم ولی من آنها را مسخره میکردم و میگفتم چقدر شاه الهی و ذوب شده هستند.امروز با این دیدن مستند با افتخار تمام به شاه لقب ایران پدر را میدهم و او را به اندازه پدر خویش دوست دارم. و در آخر باید بگویم ما به انور سادات و خانواده اش یک سپاس گذاری بزرگ بدهکاریم.


 در این بلوا ,در این دار مکافات
 پیامی میرسد از سوی سادات
ندارم ترسی از تهدید کارتر
ندارم وحشتی از مکر تاچر
بیا ای دوست خاک من سرایت
 قدم بگذار چشمم زیر پایت
 رفاقت گر چنین کردیم کردیم 
به روز غم اگر کردیم مردیم
 شعر از مسعود صدر



۳ نظر:

  1. ببخشید که اینها را مینویسم، شاید باز همه از ادب و شعور و تربیت و ایرانی بودن حرف بزنند. اما بگذارید یک بار هم که شده آنچه ته دلم مانده به آن نسلی که انقلاب کردند بگویم. بلکه داغ این سالهای زندگی سگی بعد از انقلاب کمی سبکتر شود:
    آی نسلی که انقلاب کردید و برای ما بی آنکه خودمان کوچکترین دخالتی در سرنوشتمان داشته باشیم تصمیم گرفتید! زندگی شما برایم کوچکترین اهمیتی ندارد، الان دیگر بیشتر شما دیگر میانسال و پیر هستید. اما به چه حقی زندگی ما را با انقلاب احمقانه تان تباه کردید؟! اصلا بر اساس کدام شعور و آگاهی انقلاب کردید؟! هیچوقت شما را نمی بخشم! هرچند همه والدین و پدربزرگها و مادربزرگها و خواهران و برادران بزرگ ما هستید. شما زندگی ما را به باد فنا دادید. اگر همین الان، در همین لحظه همه چیز این مملکت درست شود، باز هم ما همه کودکی و نوجوانی و بخش مهمی از جوانیمان بخاطر حماقت و نادانی و کج فهمی و بلاهت شما که خودتان را عقل کل میدانید بباد فنا رفت! اصلا میدانید که به خیابان ریختن و شعارهای احمقانه دادن و مرده باد زنده بادهایی که میگفتید (حتی آن دسته از شما که خودشان را روشنفکر می خواندند،) چقدر از روی بیعقلی و نادانی و جهل سیاسی و اجتماعی بود؟! ننگ و شرم بر شما که آینده ما و خودتان و کشورتان را تباه کردید!! جالب اینکه هنوز برخی از شما اصلاً به گردن نمی گیرید که اشتباه کردید!! میخواهم بر سرتان فریاد بکشم: هزار بار غلط کردید، بیجا کردید، احمقها، دیوانه ها، جاهلهای نادان بی عقل! شما را چه به شعور اجتماعی؟! شما را چه به درایت سیاسی؟! خاک بر سرتان که ما را و کشورتان را خاک بر سر کردید! هرگز نمی بخشمتان، نه شما را نه این جانیان دیوانه را که دارند کشور را بباد میدهند و نه آن قدرتهای بزرگ را که مملکت وآینده ما را برای طمع خودشان خراب کردند. ولی بیشتر از همه شما را نمی بخشم که با ندانم کاری زندگی ما را بباد داید. ننگ بر شما انقلابیون احمق و بیشعور 1357!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود به شرفت . همه حرفهای دلمو زدی .آخه من جوون 20 ساله چرا باید موهام سفید شه؟!
      اصلا نمیدونم زندگی یعنی چی . افسردگی گرفتم . خدا نابودشون کنه ، هرچند میدونم خدا کاری به این چیزا نداره . .

      حذف
  2. انور سادات البته!

    پاسخحذف

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...