۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اندرباب طرح درست عقیم سازی زنان کارتن خواب

این روزها طرحی به سر زبان ها افتاده است که مورد بحث های زیادی واقع شده است و اکثر افراد چه از داخل کشور چه از خارج چه از هواداران جمهوری اسلامی چه از اپوزسیون به نحوه های مختلف بر این طرح می تازند  و آن طرح " عقیم سازی زنان کارتن خواب" است .

من به عنوان یکی از هواداران این طرح هستم و دلایل موافقتم را در زیر توضیح می دهم.

اولین مساله و سوالی که از مخالفین این طرح مطرح می شود این هست که شما آیا جوابگوی آن کودکی هستید که با ویروس ایدز یا در یک شرایط بد اجتماعی در کف خیابان به دنیا آمده است ؟

شمایی که دم از حقوق بشر و حقوق انسان میزنید و حتی برای جلوگیری از این طرح از علما و فقهای اسلامی هم طلب یاری جسته اید آیا به دنیا آوردن کودکی که قرار است تمام عمر خود را رنج بکشد و به مرگی ناگوار بمیرد خود مصداق زیر پا گذاشتن حقوق بشر و حقوق کودک و حتی آن زنی نیست که باید با این رنج کودک خود را به دنیا بیاورد.

افرادی که علم مقابله با این طرح برداشته اند خود گویا در کاخ های شیشه ای خود نشسته اند و هیچ نوع برخورد با کارتن  خوابها ،معتادین و تمام کسانی که از این فلاکت های اجتماعی رنج می کشند ندارند یا ندیده اند و یا در آن جامعه نبوده اند.


مزایای این طرح به این صورت است که چرخه به دنیا آمدن کودکانی با بیماری ایدز و امثالهم که قرار است در محیط بزه به دنیا آیند قطع می شود . در درجه دوم رنج و آسیب زنانی که خود در دام اعتیاد و فقر زندگی می کنند و حال باید یک کودک معصوم که هیچ گناهی را ندارد را نیز حمل کنند . بعد از این موضوع امکان بازپروی این زنان ساده تر است و نیاز نیست حال یک کودک را هم بازپروی کرد .

از سوی دیگر می دانیم که بر اساس تحقیقات دانشمندان در سالهای اخیر مشخص شده است که  ریشه مسائلی مثل اعتیاد به مواد مخدر یا الکل و حتی خشونت و تجاوز ژنتیکی است که البته محیط هم آن را تشدید می کند . دکتر " ژری تیرهونن" استاد عصب شناسی در انستیوی کارولینسکا در استکهلم است که موضوع  بیان کرده است علت را  یکی از این جهش های ژنتیکی در ژنی به نام MAOA می داند.
این محقق میگیوید وجود این دو جهش ژنتیکی میتواند موجب ۱۳ برابر شدن احتمال فرد به ارتکاب به جرائم خشن میشود. این جهش موجب یک اتصال کوتاه در کنترل و فرآوری هورمون دوپامین در بدن است.
مطالعات قبلی نیز  نشان داده است که زیاد شدن این ماده در بدن میتواند موجب رفتارهای تهاجمی در فرد شود بخصوص موقعی که همراه با مصرف مواد و الکل باشد.
پس با این طرح از انتقال این ژن معیوب نیز جلوگیری می شود . صد البته که شرایط محیطی و جامعه و فشارهای روحی روانی نیز در این موارد بسیار تاثیر دارد و من نمیخواهم همه چیز را به ژنتیک مربوط سازم ولی این پاسخی بود برای کسانی که بعضا فقط فرد را مقصر این پروسه می دانند ولی این چنین نیست . زمینه ژنتیکی بسیار می تواند در خطرناک شدن فرد تاثیر گذار باشد و بخاطر همین موضوع است که در بسیاری از نقاط جهان مجازات تجاوز جنسی  عقیم سازی جنسی است که چرخه تولید نسل فردی که متجاوز است قطع گردد . 
من همچنین بر این باور هستم علاوه بر زنان کارتن خواب باید مردان آلوده به ویروس ایدز و امثالهم را نیز عقیم کرد تا از طریق آنها نیز این آلودگی انتقال پیدا نکند .

در کل امیدوارم هر چه زودتر امکان این طرح به وقوع بپیوندند و از بدنیا آمدن کودکان معصومی که قرار است رنج و سختی و فقر و نهایتا مرگی دردناک را بچشند جلوگیری شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پدر، می دانم که به کجا رفته ای/نادر ایرانی

  نوشته ای از نادر ایرانی برای درگذشت پدر جناب مهدی میرقادری  پدر ! می دانم به کجا رفته ای .. می دانم چه کسی تو را با خود برده است .. اما چه...